Vaccinaties

Vaccineren is een belangrijke en effectieve manier om bescherming te bieden tegen een aantal besmettelijke en soms zelfs dodelijke ziektes. Helaas komen de ziektes waartegen gevaccineerd kan worden nog te vaak voor, vaccineren blijft hierdoor echt noodzakelijk. Ons advies is dan ook om de vaccinaties van uw hond, kat of konijn goed bij te houden, wij helpen u hier graag bij met ons herinnering systeem. Voorkomen is beter dan genezen!

Vaccinatie hond:
Bij honden vaccineren we tegen de Ziekte van Weil , Hondenziekte, Leverziekte en Parvo. Tegen de Ziekte van Weil moet ieder jaar gevaccineerd worden, deze vaccinatie biedt 1 jaar bescherming. Eens in de 3 jaar komt hier de Cocktail bij, in de Cocktail-vaccinatie zit de Hondenziekte, Leverziekte en Parvo, deze vaccinatie biedt 3 jaar bescherming. Ook zijn er nog optionele vaccinaties voor de hond, namelijk tegen de Besmettelijke Hondenhoest (kennelhoest) en Hondsdolheid (Rabiës).  De Besmettelijke Hondenhoest vaccinatie is vaak verplicht als uw hond naar een pension of kennel gaat. Wij adviseren deze vaccinatie ten zeerste aan omdat deze ziekte niet alleen in pensions en kennels voorkomt, maar overal waar honden snuffelen of snuffelcontact maken. De Hondsdolheid vaccinatie is verplicht wanneer u met uw hond de grens oversteekt.

Vaccinatie kat:
Bij katten vaccineren we tegen Kattenziekte en Niesziekte. Tegen Niesziekte vaccineren we ieder jaar, deze vaccinatie biedt 1 jaar bescherming. Tegen Kattenziekte vaccineren we eens in de 3 jaar, deze vaccinatie biedt 3 jaar bescherming. Ook is er nog een optionele vaccinatie voor de kat, namelijk tegen Hondsdolheid (Rabiës), deze vaccinatie is verplicht als u met uw kat de grens oversteekt.

Vaccinatie konijn:
Bij konijnen vaccineren we tegen Myxomatose, RHD1 en RHD2. Tegen Myxomatose en RHD1 vaccineren we ieder jaar, deze vaccinatie biedt 1 jaar bescherming. Tegen de RHD2 moet ieder half jaar gevaccineerd worden, deze vaccinatie biedt een half jaar bescherming.

Sluit Menu
Sluit menu